Efektywna komunikacja w firmie ma miejsce, gdy wiadomość jest wysyłana i odbierana dokładnie. Tylko dlatego, że uważasz, że właściwie przekazujesz pomysły i informacje w swojej organizacji, niekoniecznie oznacza to, że jest to skuteczne.
Dobra komunikacja może usprawnić pracę zespołową i prowadzić do lepszej współpracy projektowej. Dotyczy to praktycznie każdej branży.
Komunikacja w miejscu pracy jest ważna dla usprawnienia komunikacji wewnętrznej. Utrzymanie skutecznej komunikacji zapewnia, że kierownictwo i podległy im zespół są na tej samej stronie. Oznacza to, że pracownicy są pewni wykonywanej pracy, a menedżerowie mają pewność, że członkowie zespołu prawidłowo wykonują tę pracę.
Pamiętaj jednak, że komunikacja w miejscu pracy i komunikacja biznesowa różnią się od siebie. Oba są ważne dla przyszłego sukcesu firmy.
Jakie są dobre umiejętności komunikacyjne?
Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorstwem, czy małą firmą, dobra komunikacja od góry do dołu jest niezbędna. Częścią dobrej komunikacji jest zrozumienie „wspólnego znaczenia”. Odnosi się to do prawdziwych informacji rozumianych przez każdą zaangażowaną stronę, używając słów, które oznaczają to samo dla wszystkich, zwłaszcza jeśli jest to terminologia branżowa.
Nawet menedżerowie mogą mieć spore trudności z komunikacją. Według przeprowadzonych badań, w których pytano pracodawców, jak myślą o komunikowaniu się ze swoimi pracownikami, aż 69% menedżerów czuje się niekomfortowo podczas komunikacji z pracownikami. To duży wynik. Nawet wtedy, gdy dostarczasz trudnych wiadomości lub udzielasz informacji zwrotnych. To tylko w podstawowej, codziennej komunikacji. Sugeruje to, że komunikacja w wielu miejscach pracy jest luźna, co może potencjalnie negatywnie wpłynąć na biznes. To powinno się zmienić. Jako lider biznesu musisz przeanalizować, w jaki sposób komunikujesz się w miejscu pracy z pracownikami, aby zobaczyć, co możesz poprawić. Następnie możesz opracować silną strategię komunikacji, nad którą wszyscy będą pracować.
Najnowsze komentarze